31. května 2014

Kateřina Petrusová: Zakázaná přitažlivost (2014)

Emily Evansová je nejmladším dítětem senátora, a protože má dost života ve skleníku, potají odjede do New Yorku. Během několika dnů je ale vypátrána a její otec se rozhodne dát jí nabídku: buď se vrátí domů, nebo zůstane v New Yorku, ale pod neustálým dohledem bodyguarda. Senátor počítá s tím, že pohled na velkého, ne zrovna mile vypadajícího Henryho Trovata Emily vyděsí, a ta se pokorně vrátí domů. To se ale nestane; Emily se rozhodne zůstat a donutit bodyguarda, aby ji nechal na pokoji. Přitom mezi nimi přeskočí jiskra. Té se sice Henry nejdřív brání, ale když Emily někdo pošle k Vánocům děsivý dárek, souhlasí s tím, že se o ni postará. Sblíží se, ale pořád ještě je tu několik překážek: věkový a sociální rozdíl, výhrůžky od neznámého pomatence a hlavně Henryho minulost.

Název: Zakázaná přitažlivost
Autorka: Kateřina Petrusová
Počet stran: 304
NakladatelstvíFragment
Série: Bavettovi
Díl: 3.
Vydání: 2014


Obsah:

Řekla bych, že anotace je velmi přesná a podrobná. První kapitola začíná tím, že agenti odváží Emily z jejího bytu zpět k otci, který jí dá na výběr. Od něj už odchází s Henrym, který je jí neustále v patách. 
Kapitoly jsou řešeny poměrně nezvykle (v poslední době je tak napsána např. série Beautiful), kdy každá kapitola je psána z pohledu Emily i Henryho. Pravidelně po cca 3 stranách se střídají. Myslím, že je to fajn řešení, protože to knihu celkově osvěží.
Čili celá kniha je o sbližování hlavních hrdinů, kdy on je o dost starší a pochází ze zcela jiné sociální vrstvy. Když Emily obdrží prasečí srdce v dárkovém balení, je Henry povolán jako její osobní strážce na dobu neurčitou. 
Pokud máte rádi trochu potrhlé matky, které ví všechno předem, je tato kniha přesně něco pro vás. 
Vše nakonec samozřejmě dobře skončí, Henry zneškodní psychopata, zachrání Emily a očekávat můžete také prsten a senátorovo požehnání. 


Moje hodnocení:

Kniha se mi líbila. Byla to první kniha, kterou jsem od Katky Petrusové četla a musím říct, že mě mile potěšila. Slyšela jsem nějaké výhrady na první díl série, takže jsem se maličko bála. Asi je hloupé začít číst od třetího dílu, ale já toho vůbec nelituji, protože anotace mě ze všech tří dílů zaujala nejvíce.
Takže nejdříve řeknu nějaké výhrady, kterých je jen pomálu. 
  • Opravdu mě zklamal závěr. Celá kniha měla náboj, dobře se to četlo a po zjištění, že Bavettovi jsou vlastně mafiáni (ne, opravdu jsem to nevěděla z důvodů výše popsaných), jsem čekala nějaký opravdu vygradovaný závěr, kdy se budu třást strachy. Toho jsem se ale absolutně nedočkala. Je to hezky promyšlené (myslím mafiánský plán a la Rolling Stones), ale řekla bych, že nedotažené. Opravdu jsem byla zklamaná, že celá kniha je tak suprově čtivá a celá akce s mafiány se odehraje na několika stranách, s tím že Emily leží ve vaně a když z ní vyjde, Henry drží útočníka. Ano, tím to končí. Nechci závěr hanit ani nic podobného, rozhodně do toho nechci rýt, ale myslím si, že vzhledem ke zbytku knihy je maličko škoda, že autorka nevyužila veškerý svůj potenciál. Mj. mi absolutně nemafiánský závěr trochu zkazil i to, že jsem si vůbec nevychutnala happy end, který mě taky nezaujal. Přece jen mohl pan senátor trochu víc "jančit". :)
  • Druhou věcí, kterou chci vytknout jsou sexuální/milostné scény. Ne že bych tam potřebovala vyloženě erotické scény, ale přišlo mi to takové... nemastné neslané. Buď bych je přeskočila úplně a prostě se spolu konečně vyspali, nebo se jim věnovala trošku víc. Takhle mi to přišlo, jakoby se autorka nemohla rozhodnout, tak dala z každého trochu a jsou z toho... absolutně neromantické scény.
  • Jedna drobnost, kterou chci zmínit, ale rozhodně do ní nechci rýt, je nemoc agenta Mayerse. Jako zdravotní sestra si nejsem jistá, že se taková psych. porucha dá vyřešit několikatýdenním užíváním prášků. 
  • A poslední výtka (nebo možná spíš rýpnutí) se týká Henryho a jeho myšlenkových pochodů. Omlouvám se předem, ale nemyslím si, že by některý chlap uvažoval jeho způsobem :D Ano, na začátku bylo přesně trefné uvažování chlapů, pak jsem se ale někdy musela usmát, protože všichni přece moc dobře známe chlapy... :D
Každopádně tím moje výtky končí. Jak jste si mohli všimnout, jedná se spíš o obsahové/dějové skutečnosti a do těch kritici nemají moc co mluvit, protože je to plně v kompetencích autora, takže jsem se spíš jen snažila načrtnout, co mi trochu vadilo, co mi chybělo a co mě zklamalo.


No a teď už jdeme k seznamu toho, co se mi na knize opravdu líbilo :)
  1. Celkově se mi líbil příběh. Autorka si velice dobře poradila s americkým prostředím i s prostředím senátorovic rodiny. Charaktery postav napsala velmi dobře, ačkoli hlavní hrdinka "studující literaturu a milující veškerou klasiku" už mi přijde taky trošičku jako kýč. Každopádně, nevyčítám, protože kdo z nás nemá rád klasiku? :) Zpět k postavám: líbily se mi. Byly dobře vykresleny hned v úvodních kapitolách a postupně se hezky vyvíjely. 
  2. Autorka dala také prostor vedlejším postavám, což bylo taky fajn, protože jsem opravdu nenašla téměř žádné nudné pasáže (všichni Evansovic kluci, paní Senátorová - ta, myslím, byla nejvtipnější postavou knihy, Kevina a celou mafiánskou skupinku). Možná bych tady dodala, že vzhledem k tomu, že jsem nečetla předešlé díly, jsem se trochu ztrácela v postavách, které už samozřejmě čtenáři série znají.
  3. Líbily se mi kapitoly z pohledu Emily i Henryho. Zajímalo by mě, zda je to tak i v předešlých dílech?
  4. Co musím bezpodmínečně pochválit je obal knihy. Moc děkuji Fragmentu za tvrdé desky a také za celkový vzhled. Myslím, že autorka musí být nadšená z obojího, protože já pořád musím knihu brát do ruky a prohlížet si ji. Opravdu hodně povedený obal :)
  5. Musím také pochválit autorku (a samozřejmě korektory ve Fragmentu) za minimální počet překlepů. Nestává se to často, ale našla jsem snad pouze dva malé překlepy, jinak je kniha opravdu poctivě zpracovaná.
Snad jsem na nic nezapomněla. Celkově se mi kniha líbila, ale musím ubrat hvězdičku za výše vytknuté věci (především se jedná o závěr a o několik zcela zbytečných stránek, kde se řeší myšlenky postav, které byly někdy už vážně zbytečně moc dlouhé). Knihu jsem přečetla za dva dny. Čte se opravdu dobře a já jsem moc ráda, že ji napsala právě česká autorka. Jen tak dál! :)







Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment a zároveň knihu rozhodně doporučuji. Jsem ráda, že se ještě najde nakladatelství, které dokáže ocenit dobrou českou spisovatelku. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat