5. listopadu 2013

Bohumil Hrabal: Večerníčky pro Cassia


Texty z let 1989–1991, které byly postupně publikovány ve třech souborech: Listopadový uragán, Ponorné říčky a Růžový kavalír vycházejí v nové grafické úpravě Luboše Drtiny. 

Hrabal intimní – a v nové grafické úpravě...

Autor: Bohumil Hrabal
Počet stran: 225
Nakladatelství: Praha: Mladá fronta, 2013.
Odkaz: Knihcentrum 





Obsah:

  • Kouzelná flétna
  • Několik vět
  • Listopadový uragán
  • Osm a půl
  • Svět a kalhoty Samuela Becketta
  • Ponorné říčky
  • Růžový kavalír
  • Praha, město utajených infarktů
  • Modrý pokoj
  • Aurora na mělčině
  • I naše chyby jsou dokonalé
  • US open
  • Večerníček pro Cassia
  • Česká rapsodie
  • Love story
  • A havran krák už nikdykrát
  • Happy end
  • Hovořil jsem s panem prezidentem Mitterrandem
  • Partnerství pro mír aneb Čekání na Godota
  • Intimní toaleta žen

Moje hodnocení:
  1. Celá kniha je psaná formou dopisů (většinou lásce Dubence, ale také Cassiovi).
  2. Dopisy časově spadají do let 1989-1994 a jsou psány v Kersku.
  3. Velice náročná četba, každopádně to se u Hrabala čeká :) Přitažlivě náročná četba, řekla bych. Líbilo se mi, jak velice často zmiňuje drobnosti z mnoha odvětví (literatura, zeměpis, filosofie, historie,...). Myslím, že to náročnost textu umocňuje a tím přitahuje.
  4. První půlka knihy velmi náročná (dopisy Dubence)´, dlouhá souvětí, někdy už opravdu vyčerpávající na soustředění. Každopádně se mi první půlka líbila více právě svou náročností. Druhá půlku už byl většinou proud myšlenek, pesimismus nad revolucí a situací v republice, dopisy Cassiovi. Každopádně také zajímavě psáno.
  5. Vypravěčem je sám Hrabal, tzn. dopisy přímo od Hrabala.
  6. Kniha je velkou směsicí knižních výrazů, hovorové mluvy, vulgarismů, ironie, sarkasmu, výsměchu a pesimismu. Často jsem se ztrácela. Nevěděla jsem, co si myslet. Zkrátka jsem nedokázala vyčíst mezi řádky, jak to Hrabal myslí.
  7. Suma sumárum: Kniha velmi zajímavá, rozhodně doporučuji k četbě. Každopádně není to žádná oddechová četba, vyžaduje soustředěnost. Rozhodně ale stojí za přečtení, určitě se i hodně věcí z různých oborů dozvíte ;)

Za recenzní výtisk děkuji Knihcentru!

Žádné komentáře:

Okomentovat