18. května 2014

Jaime Reed: Osudová přitažlivost / Kronika Kambionů 1



Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na své první auto. Spolu s ní tam pracuje Caleb, okouzlující a tajemný mladík, jehož uhrančivý pohled nenechá klidnou téměř žádnou ženu. Samara je ale jediná, která cítí tajemství, které Caleba obklopuje, přivádí Samaru do světa kambionů, ve kterém je přitažlivost a atraktivita podmínkou pro přežití. 
Když se kolem začnou dít děsivé věci a ohrožovat její blízké, musí Samara riskovat a učinit rozhodnutí, které možná změní její život. Navždy.





Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční... Kambioni.



Autorka: Jaime Reed
Kategorie: Young Adult
Počet stran: 272
Nakladatelství: Fragment
Vydání: duben 2014
Koupit knihu: Fragment


Obsah:

Anotace je přesná. Myslím, že k ní nemusím moc dodávat. Snad jen tolik, že Samara je celkem normální studentka střední školy, s velmi ironickým pohledem na svět (což je v knize velmi příjemné a vtipné). Je to míšenka, což je v knize na můj vkus v knize až moc zmiňováno, na druhou stranu chápu záměr autorky. 
Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na nové auto, a tam se taky poprvé dává do řeči s Calebem, který ji sice nepřitahuje tak jako ostatní holky, ale jeho fialové oči jí nedají spát. Začátek je typickým Young Adult a řekla bych, že Caleb děj pěkně zachraňuje. Jeho vyznání lásky mincemi je velmi originální. Celkově mi přišlo, že děj táhne spíš Caleb než samotná Samara, každopádně u sedmnáctileté slečny je to asi logické. 
Young Adult se mění ve fantasy ve chvíli, kdy se Samara dozvídá o Kambionech. Je to zase něco nového, co tu ještě nebylo. Trochu mi to přišlo...slabé. Nápad velmi originální a dobrý, ale čekala bych možná nějaké větší vygradování v tomto "fantasy světě". Zvrat byl sice obrovský, ale něco málo mi tam chybělo.
Poté co se Samara dozví pravdu, začne čím dál víc propadat světu Kambionů, který se nakonec stane jejím osudem.



Moje hodnocení:

I přes výhrady, které jsem zmínila výše, se mi kniha líbila. Mělo to náboj, Caleb byl opět nový typ hlavního hrdiny a Samařiny sarkasmy knihu hezky obohacovaly. Co bych vytkla je nedostatek postav. Autorka tam dala pouze: Samaru, Caleba, Samařiny přátele Miu, Dougieho, Nadine a Samařiny rodiče. Myslím, že např. Nadinina postava by si zasloužila více prostoru, stejně tak Samařina matka, která byla velmi hezky zpracovaná, jen jí nebyl dán dostatečný prostor. Toho se ale možná dozvíme v dalších dílech, protože co jsem se dívala na oficiální stránky autorky, jsou celkem 3 díly.
Kniha se mi líbila, rozhodně bych ji doporučila. Jako odpočinkové čtení vynikající. Jak už jsem ale řekla, něco mi tam chybělo. Trochu větší náboj, možná jiný konec nebo vygradování děje někam trošku jinam. Za to všechno dávám 3 hvězdičky, ale rozhodně doporučuji k četbě. Doufám, že se brzy dočkáme druhého dílu, jsem na něj zvědavá, myslím, že právě tam by autorka mohla pokračovat v tom, co tady trochu chybělo - v rozběhnutí vztahu Samary a Caleba. 
A závěrem bych chtěla pochválit Fragment, že zvolilo originál obal. Za to vše rozhodně doporučuji, jako odpočinkové čtení v tomto počasí ideální.






***Závěrem ještě jednou děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu rozhodně doporučuji a přeji krásnou neděli.***













Žádné komentáře:

Okomentovat