1. září 2013

Nejkrásnější české pohádky

Nejkrásnější české pohádky - to je výběr třinácti oblíbených českých pohádek autorů Jaromíra Erbena, Boženy Němcové a Františka Bartoše. Kniha je určena pro malé posluchače i malé čtenáře, kteří ocení velké, dobře čitelné písmo i milé ilustrace, provázející každou pohádku.

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 96
Rok vydání: 2002/2012
Věk: 2+


Dnes je 1.září, zítra jdou děti školou povinné poprvé po prázdninách do školy, proto je, myslím, vhodné dát sem dnešní recenzi na téma Pohádky! V dnešní uspěchané a počítačové době si už nikdo ani nevzpomene na klasickou knihu českých pohádek (ať už to jsou kůzlátka, řepa nebo třeba Kohoutek a Slepička). Spousta dnešních matek dítěti radši pustí pohádku v notebooku, ba hůř v tabletu, a tím to mají vyřešené. Já jsem zastánce klasiky, proto dnes symbolicky tato kniha.
Všem školákům přeji úspěšný start v novém školním roce a spoustu dobrý známek! ;)


Obsah:

  • O veliké řepě
  • O poslušných kůzlátkách
  • O kohoutkovi a slepičce
  • O třech přadlenách
  • O koblížkovi
  • Chytrá horákyně
  • O Smolíčkovi
  • Rozum a Štěstí
  • Jak se Honza učil latinsky
  • Jak stařeček měnil, až vyměnil
  • Otesánek
  • Hrnečku, vař!
  • O zvířátkách a loupežnících

Moje hodnocení:

  1. Kniha se mi moc líbila. Jsou zde všechny klasické pohádky. Spoustu jsem jich už zapomněla, a jak jsem to pročítala, vybavovaly se mi, že je z dětství znám.
  2. Velké plus dávám za ilustrace. Mě sice extra neohromily, každopádně si myslím, že dětem se budou opravdu líbit, jsou skoro na každé stránce.
  3. Líbí se mi taktéž výběr pohádek, protože jsou to všechno naše národní pohádky.
  4. Rozhodně doporučuji pro děti! Podle mě jedna z těch lepších "klasických" pohádkových knížek, které si pamatuji z dětství a dnes už právě moc vidět nejsou. Proto dávám plný počet a doporučuji koupit všem, co mají malé děti. Krása pohádek zůstává, ačkoli dnes už jsou vytlačovány počítači, dvd, atd... Podle mě není nad klasickou pohádkovou knížku, kde samozřejmě nesmí chybět "Kůzlátka, kůzlátka, otevřete vrátka, tady je vaše maminka!" :)


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment!







Žádné komentáře:

Okomentovat