26. srpna 2013

Bonnie Vanak: Návrat královny

Autor: Bonnie Vanak
Originální název: The Falcon and the Dove
Nakladatelství: Alpress
Počet stran: 304
Hodnocení: ** a půl


Archeoložka Elizabeth doufá, že se jí v Egyptě podaří najít štít královny pouště. Hned v prvních dnech narazí na tajemné bojovníky v čele s šejkem Jabarim, kteří památku střeží a popravují každého, kdo se k úkrytu přiblíží. Jenže Elizabeth Jabarimu natolik učarovala, že jí nedokáže ublížit. Odveze ji do svého harému, aby si rozmyslel, co podnikne dál.




POSTAVY:

  • Elizabeth Summersová
  • Jabari
  • strýc Nahid
  • dědeček Nkosi
  • Nazim



OBSAH:

Takže celý děj několik tisíc let př.n.l., kdy je hlavní hrdinkou královna Kija, pro ty, kteří se moc neorientují Achnatona, známého díky manželce Nefertiti. Jedná se o 18. dynastii. Kija umírá a ještě před tím ukrývá posvátný předmět. Kmen Khasimů, kteří Kiju uctívají, jí přísahají věrnost.
v egyptologii, jedná se o vedlejší manželku krále
Poté se přesouváme do 19. století, když na egyptské vykopávky přijíždí mladá archeoložka Elizabeth Summersová. Elizabeth se zde setkává se svým strýcem Nahidem a společně hledají posvátný předmět, protože je u něj formule bylin na vyléčení chorob. Formuli zoufale potřebují pro Nahidovu matku, Elizabethinu babičku, Nanu, která v New Yorku umírá.
Jak už to tak bývá, objeví se vůdce Khasimů, kteří ještě stále uctívají Kiju, ale především hlídají posvátný předmět, i místo, kde je Kija pohřbená. Zároveň věří, že se k nim Kija jednou vrátí a oni to poznají podle 3 znamení bílé holubice.
Jednou, když Elizabeth kope sama, ji Jabari, náčelník Khasimů unese do svého harémů, a když objeví znamení holubice na jejím těle, pojme ji za manželku. Jenže to ještě netuší, že Elizabeth není tak nevinná, jak vypadá...



MOJE HODNOCENÍ:

  1. Zpočátku se mi kniha líbila a byla zajímavá. Děj nikde nevázl a celkově se mi dobře četlo.
  2. Od půlky už jsem se začínala trošičku nudit, protože jsem si knihu objednala hlavně kvůli egyptské tematice, které tam ovšem bylo pramálo.
  3. Po zhruba 180 stranách mi přišlo, jako by se změnil korektor nebo tak něco, protože najednou se začly objevovat chyby, překlepy a dokonce i dvě hrubky a dosti velké. Každopádně vím, že u tak dlouhého textu se to těžko uhlídá, proto na to jen upozorňuji, nekritizuji!
  4. Konec zklamal nejvíc. Jak jsem zmínila, s Egyptem absolutně nic, ve znameních bílé holubice jsem začla ztrácet, takže jsem nakonec ani nepochopila, zda je Elizabeth opravdu novozrozená Kija nebo ne, protože vše co bylo předtím řečeno, se nějakých způsobem vyvrátilo.
  5. Úplný závěr byl pro mě trošičku směšný. Už dlouho jsem nečetla tenhle styl, protože do školy čtu stovky knih klasiky a na prázdniny jsem si vybrala vesměs zajímavou literaturu (Hush Hush, České princezny, O myších a lidech). Proto tohle byla velká změna, protože to byl typický román (pro náctileté, řekla bych), možná spíš dívčí román. Proto ten závěr moc nehodnotím, přišel mi strašně přeslazený, trošku trapný a hlavně neslučitelný s realitou, jelikož o muslimech (Turcích, Egypťanech, atd...) vím trochu víc, přišlo mi to hodně nereálné. Ale o to přece v romantických knížkách jde.
  6. Pro (pro mě) opravdu nepovedenou druhou polovinu knihy, dávám 2 hvězdičky plus půlečku za pěknou obálku od Alpressu. Ačkoli nemá nic společného s originálem, mně se líbí. Je zajímavá a trošku tajemná! :)


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Alpress!!!







Žádné komentáře:

Okomentovat