14. srpna 2013

Becca Fitzpatrick: Zavržený / Hush Hush


Patchovy oči připomínaly černé hvězdy.
Bral všechno a nedával nic. Ne že bych o něm chtěla vědět víc. Nelíbil se mi zvnějšku a pochybovala jsem, že by se mi zamlouvalo, co se skrývá uvnitř.
Tedy, to není úplně přesné. Zvnějšku se mi líbil hodně.
Dlouhé, silné paže, široká, uvolněná ramena a úsměv zpola hravý, zpola svůdný. Cítila jsem, že mě neodolatelně přitahuje, a sama sobě jsem přestávala rozumět.

Nora Greyová je svědomitá, chytrá a rozhodně nemá ráda riziko. Jenže se zamiluje do Patche a to je její první chyba. Patchova minulost je totiž všechno, jen ne nevinná. A nejlepší, co kdy udělal, bylo, že se zamiloval do Nory.

Seznámili se na hodině biologie a Nora chce jediné – držet se od něj co nejdál. Jenže jak se zdá, Patch je vždy o dva kroky napřed. Dívka na sobě cítí jeho pohled, i když Patch není nablízku. Cítí jeho přítomnost, i když je v pokoji sama. A když své okouzlení nedokáže déle tajit, vyjde najevo, kdo Patch ve skutečnosti je a proč ji vyhledal. A za všemi otázkami, které se dotýkají jeho minulosti, si Nora a Patch mohou navzájem položit jen jedinou: 

„Jak hluboko dokážeš padnout?“



Původní název: Hush Hush
NakladatelstvíEgmont
Datum vydání v ČR: 2010
Počet stran: 368
Další díly série: 




„ BŮH NEUŠETŘIL ANI ANDĚLY, KTEŘÍ ZHŘEŠILI, ALE SVRHL JE DO PODSVĚTÍ A DAL JE STŘEŽIT, ABY BYLI POSTAVENI PŘED SOUD.“

2 PETR, 2,4




POSTAVY:

Nora... se mi moc líbila...byla úplně jiná, než ostatní hrdinky. Byla taková, jaká by holka v jejím věku měla být. Napůl Patche nesnáší, napůl ji přitahuje, trochu s ním flirtuje, přesto se dosti červená a má nejlepší kamarádku, zároveň má spolužačku Marcii, kterou nesnáší. Chvilkama mi lezla na nervy, ale tak to k pubertě patří, takže se mi líbila! :)

Patch...tak ten je ještě lepší než Edward nebo Ian, nebo kterýkoli jiný hrdina. Měl charisma už od začátku, tmavé oblečení, ty jeho vtípky, jejich hry, flirtování, dvojsmysly!!! Moc se mi líbil.
V tomhle je Becca vážně dokonalá, protože dokáže vytvořit hrdiny, kteří jsou úplně normální, ačkoli normální vůbec nejsou :D Každopádně, Patch vás vážně chytne za srdce a jeho flirtující narážky knihu hodně oživují :)

Vee...všimla jsem si, že Vee moc nemusíte, já se musím přiznat, že mně se líbí. To jak se o Noru stará a bohužel no, její pud vůči klukům je někdy silnější než přátelství, ale pořád jsem měla na paměti, že prostě neví tolik co Nora. Takže mě Vee hodněkrát rozesmála a rozhodně se mi líbí :)


DĚJ:

Takže hezky popořádku. Rozepsat děj je tady trošku složitější, protože Becca Fitzpatrick tady rozjíždí v podstatě 3 dějové linie, které jdou každá svým směrem, ale každá se dotýká hlavní hrdinky Nory.
Vše začíná na hodině biologie, kdy Trenér všechny rozesadí a k Noře posadí nového studenta Patche Cipriana. Patch je tajemný, chodí celý v černém a je to typický „bad boy“, kterého by jí máma rozhodně nedovolila.
Nora žije sama s maminkou, otce jí někdo zavraždil a nikdy se nepřišlo na to, kdo to byl.
Trenér tedy zadá třídě úkol, aby zjistili více informací o svém sousedovi v lavici. Jelikož je Nora až moc pečlivá studentka, musí za Patchem do baru, kde hraje kulečník. A tím se spouští lavina situací, kdy Patch s Norou flirtuje, ona to odmítá, ačkoli se jí to líbí a reaguje vždy tím, že se červená.
Postupně jí ale začínají docházet některé skutečnosti. Nějak moc náhod hraje Patchovi do karet, je kolem ní až moc nebezpečí, ačkoli když je s ním, cítí se nejbezpečněji. Několikrát si myslí, že k ní Patch dokonce mluvil nějak v hlavě – na dálku.
Stane se několik přepadení (Nory, Vee, Nořina pokoje, atd) a Nora si myslí (za notné podpory Vee), že to všechno dělá Patch.
Všechno se zamotává, až nakonec Nora zjistí pravdu o Patchovi. Najde jeho jizvu na zádech a dokonce na ni sáhne, tím se jí zobrazí některé útržky z jeho minulosti. Když se zdá, že už ji nemůže nic překvapit, spolužák Elliot, který Noru ohrožoval, unese Vee. Nora s Patchem ji jdou do školy zachránit.
Tam se stane spousta zvratů. Především ale jedna hlavní. Nora se pro Patche obětuje a skočí ze žebříku. Tím mu, jako potomek jeho zavázaného Nefilima, daruje lidský život a on se stane člověkem. Ovšem Patch tuto oběť nepřijme



MOJE HODNOCENÍ:
  1. Kniha se mi hodně líbila!
  2. Hodně lidí srovnává Zavrženého se Stmíváním. Mně se ani nezdálo. Podle mě už se Twilight sága tolik řeší, že fanoušci vidí kopie a podobnost všude. Ano, je tu hodina biologie, je tu závěrečná scéna v tělocvičně, ale tak nějak mi přišlo, že Becca se s těmito tématy dokáže lépe poprat. Stephenie dala na hodině biologie dva dialogy a tím to končí. Kdežto Becca rozbíhá nezapomenutelné dialogy, kdy jste Patchem naprosto unesení. Jeho dvojsmysly...
  3. Tamatika Nefilim padlých andělů se tu zatím moc nerozjela, ale tuším, že to bude v dalších díle. Jsou zde podobné prvky jako např. v knize Angelologie, ale také nové prvky u Nefilim i padlých andělů (u těch především, protože ti jsou vlastně v Angelologii uvěznění v Bulharsku), kdežto u Beccy jsou mezi námi.
  4. Nedostatky jsem výjimečně žádné nenašla! Občas jsem se pár odstavečků nudila (především ve scénách: Vee-Elliot-Jules-Nora), ale to bude tím, že už jsem se zase nemohla dočkat, až se na scéně zase ukáže Patch! :)
  5. Jako velké plus, kvůli kterému dávám plný počet, hodnotím to, že Egmont nechal originální obal a také grafika uvnitř knihy. Některé jsem ofotila a můžete je vidět v této recenzi.
  6. Takže závěrem: rozhodně doporučujiNenáročné čtení, které nezklame a je to zase něco jiného, než pořád dokola Twilight. Tuším, že druhý díl bude ještě lepší, protože jak jsem zmínila, Nořino obětování mi přišlo jako velký zvrat. Hned jdu uložit do knihovny, nemůžu se na tu obálku vynadívat! :)


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Egmont


Přikládám několik oblíbených citací! .)

"Taky pěkně voníš," pokračoval Patch.
"Říká se tomu sprcha." Zírala jsem dopředu. Když se neozýval, otočila jsem se k němu. "Mýdlo. Šampon. Horká voda," přiblížila jsem to.
"Nahota. Už jsem o tom slyšel."


Než jsem se zmohla na odpověď, byl pryč. Venku čekala postarší dáma, podívala se na mě a pak přes rameno na Patche, který zmizel dole v sále. 
"Zlatíčko," pravila mi, "ten kluk je kluzký jako mýdlo."
"Dobrý postřeh," zamumlala jsem.
Prohrábla si krátké, nakulmované vlasy. "Jenže mýdlo se dá vymydlit."


Žádné komentáře:

Okomentovat