25. července 2012

Jude Deveraux: Dědička

Jude Deveraux

  • Vlastním jménem Jude Gilliam  
  • Narodila se 20. září 1947 ve Fairdale, Kentucky, USA  
  • Vdala se v roce 1967, ale manželství vydrželo jen čtyři roky 
  • Vystudovala obor umění na Murray State University  
  • Pod pseudonymem Jude Deveraux píše knihy od roku 1976  
  • Po několika letech se vdala podruhé, ale ani tohle manželství nevydrželo, ale z tohoto manželství má Jude syna  
  • Bohužel její jediný syn zemřel při motocyklové nehodě  
  • V současné době žije Jude střídavě v Nové Karolíně a v Itálii 


Dědička (The Heiress)


Román se odehrává v Anglii v roce 1572 a vypráví příběh Jamieho, jednoho z členů již dobře známého rodu Montgomeryů. Pohledný Jamie dostane za úkol doprovodit jednu z nejbohatších dívek Anglie Axii, dědičku kupce Maidenhalla, napříč celou zemí k jejímu snoubenci. Axia si však chce ještě naposledy užít volnosti, a dohodne se proto se svou společnicí Frances, že si vymění role. Jamie se zamiluje do Axie, o níž se domnívá, že je to její chudá společnice. Vše se ještě více zkomplikuje v okamžiku, kdy je skutečná Frances unesena: Jamie s Axií po ní pátrají a sblíží se přitom natolik, že se rozhodnou ke sňatku. Axiin otec ovšem záměnu dívek prozradí a odveze svou dceru k jejímu původnímu snoubenci. Montgomerymu pohrozí, že pokud na ni navždy nezapomene, zničí jeho rodinu. Čestný a statečný Jamie se však nevzdává...




Můj názor:

Předem bych chtěla upozornit, že můj názor na tuto knihu může být mírně ovlivněný, protože je to přesně 10let, co jsem tenhle román poprvé přečetla a tím se dostala do světa knih. Do té doby jsem vůbec nečetla, jen sem tam něco povinně, ale příběh Axie a Jamie, především tedy Axie, protože ta holka je nápadně podobná mně, mě tak uchvátil, že už jsem se od historických románů (hlavně těch od Jude Deveraux) nedokázala odtrhnout.

Jsem nadšená úplně stejně, jako když jsem Dědičku četla před deseti lety poprvé. Musím jí malinko ubrat tím, že sem Jude zapojila Jamieho rodinu a to se mi moc nelíbilo. Nápad to byl asi dobrý, ale postupně se trošku zvrtl a to se mi nelíbilo. Klidně bych postavy Berengarie, Joby a Henryho Olivera vyškrtla. Je to sice něco úplně jiného, protože téměř každý by očekával, že Axie bude unesena a zavřena v kobce. Mile mě překvapilo, že tohle Jude obrátila a nechala uvěznit Jamieho, i když mi přišlo velice nepravděpodobné, že by ho Axie s pomocí dvou žen a jednoho muže mohla jen tak zachránit, ale budiž. Tohle zvrtnutí na konci mi přišlo podivné a za to jediné bych strhla malinko bodů, jinak byla kniha bez chybičky.

Ale abych začala popořádku...
Axie, Maidenhallova dědička, nejbohatší žena své doby, se právě chystá na cestu za zdi, které nikdy neopustila, aby se dopravila ke svému impotentnímu nastávajícímu. Její otec najde chudého, ale poctivého šlechtice Jamese Montgomeryho, aby ji bezpečně dopravil. Ovšem...to by nesměl Axii naštvat. Ta se domluví se sestřenicí Frances, aby se vyměnili, tudíž se Jamie, donucený chudobou, snaží dvořit Frances, přestože se mu líbí Axie.

Axie si ho ovšem vůbec nevšímá, stará se o všechny muže v táboře, jen s ním odmítá komunikovat. Objevuje se její zjizvený nejlepší přítel Tode, na kterého samozřejmě Jamie začíná žárlit, protože si myslí, že jsou milenci.

To je zhruba něco k ději, teď k pocitům. Doslova celá kniha je nabušená pocity. Nestává se mi to často, abych se nechala jen tak ovlivnit pocity hrdinů, ale tady je doslova hmatatelné napětí. žárlivost, lásku, vášeň, vše jsem prožívala s nimi a skoro ani nedutala, když se něco dělo.

Rozhodně dávám pět hvězdiček




,ačkoli jsem už zmínila, že ten konec je malinko o ničem a rozhodně bych od Jude čekala lepší. Každopádně je to úžasná kniha plná pocitů zrady, lásky, méněcennosti a všeho možného. 
Líbilo se mi taky vyvrcholení, které by rozhodně nikdo nečekal, ale to vám nebudu prozrazovat, abych vás nepřipravila o ten zážitek ... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat