26. července 2012

Jude Deveraux: Svůdkyně

Svůdkyně (The Temptress)

Odvážnou novinářku Chris Mathisonovou, dědičku rodu Montgomeryů obdařenou jeho odvážným duchem, potíže přímo pronásledují. Po přepadení, při němž statečně čelí dvěma mužům, se musí uchýlit do deštných pralesů washingtonského teritoria, kde ji na popud jejího otce najdou dva mladící. Během cesty nebezpečným pralesem oba podlehnou její kráse a zamilují se do ní. Ona dává přednost záhadnému Tynanovi, se kterým též prožije vášnivou noc. O to větší jej její zděšení, když ji na konci cesty Tynan předá otci a bez rozloučení ji opustí, v přesvědčení, že ji není roven. Chris je však těhotná, a tak souhlasí se sňatkem s druhým ze svých zachránců, s kariéristou Asherem. Nakonec přece jen dojde k dramatickému rozuzlení…



Můj názor:


Opět jedna z knih mého mládí :)
Neskutečně poutavý příběh, ačkoli by mnozí namítali (a musím uznat, že právem), že se jedná opět o velmi slabý děj, který je hodně podobný např. Dědičce a v podstatě všem knihám Jude Deveraux. Každopádně já si myslím, že je to příjemný relax, kniha je čtivá, velmi emotivní a místy i vtipná.

Největší odlišností od Dědičky je samozřejmě hlavní hrdinka. Oproti mladinké Axii přichází Chrisstiana Matthinsonové (Chris), která má už 28 let, je velmi emancipovanou ženou, velice známou novinářkou a řekla bych, že i průšvihářkou :) Protože pokud se někde v okolí 100km objeví problém, neobejde se to bez Chris a dalších problémů :D




Ještě jako ukázečku přikládám naprosto nemožný obal, který teď Baronet vydává. Absolutně nemá nic společného s dějem. Když pominu to, že děj se odehrává na konci 19.století a na obrázku je holka v tom hadru :D , tak už mohli aspoň zvolit malou blondýnku. Protože Chris i Tynan v knize nesčetněkrát zmiňují, že je po matce z Montgemeryů malá a blondýnka!!!




Takže abych nás uvedla do děje. Vše začíná tím, že mladá novinářka Chris se chystá po dlouhé době domů za otcem, ale potřebuje ještě vydat jeden velmi nebezpečný článek. Zrovna když se svleče donaha a chystá se na svou koupel, vyskočí na ni neskutečně krásný, tvrdý, mužný a přitažlivý Tynan, který ji nemůže nahou pustit z náruče a tvrdí, že ji přijel dopravit domů k otci. Spolu s ním však otec poslal také velice ne-mužného Ashera, typického aristokrata bez koruny, který je od začátku připraven se o Chris zajímat, ať vypadá jakkoli, protože chce peníze jeho otce.
Tak začíná několikadenní putování téhle trojice pralesem, lesem, skalami a vším možným. Ještě k ději dodám, že Chris hned v pralese pozná, že se do Tye zamilovala, ovšem on se jí vyhýbá jako čert kříži, protože mu starý Del Matthinson vyhrožoval, že pokud se jen dotkne jeho dcery, nechá ho posadit znovu do vězení, odkud ho vytáhl, a zničí jeho propouštěcí listiny.
Jak už to tak ale bývá, Ty se nakonec neudrží, prožijí spolu s Chris vášnivou noc, po které na něho vybafne se svatbou a Ty ji vysvětlí, že nic takové nechystá. Následuje uražená Chris, dotíravý a svádějící Ty. Když se Chris rozhodne se s ním znovu vyspat, přichází její otec, Ty mu ji přede a beze slova odjede. Nakonec vše samozřejmě skončí dobře, opět mírně překvapivě, ačkoli ne u Jude, protože konec je tu úplně stejný jako v Dědičce :)

Hodně jsem si oblíbila postavu Dela Matthinsona, ačkoli neměl moc prostoru, ale líbilo se mi, jaký děj, a jaké novinky přinesl. A líbily se mi jeho výbuchy zuřivosti několikrát v jedné kapitole, pokaždé začínající: "Ze všech pitomostí, které jsi kdy vyvedla, je tahle ta...."   :D :D
Koho jsem neměla ráda (což byl zjevně autorčin záměr je Asher, který mi nepřirostl k srdci. Pak se ale nějak změnil a začala jsem ho mít ráda, ovšem na konci, když zjistil, že má vyhráno a peníze budou, se začal chovat jako ten největší zmetek. Nejvíc jsem si ho oblíbila ve scéně v kostele, kdy ho Del odtáhl od oltáře za ucho :D :D :D

Moc se mi líbilo Tyovo nadbíhání a svádění Chris,ale především jeho žárlení :)


„Chris,“ zašeptal s obličejem zabořeným do jejího ramene. „Umíral jsem strachy. Jsi v pořádku? Nejsi zraněná?“
Objala ho také, a ochotně. Bylo příjemné cítit, že na ní někomu záleží. „Ano,“ vypravila ze sebe s obtížemi, protože se jí hrdlo svíralo slzami.
V příští chvíli však na slzy zapomněla, protože zahradou zazněl výstřel. Ucítila závan horkého vzduchu, jak kulka proletěla kolem Asherovy hlavy. Chris se podívala na květinu ve své ruce, které výstřel utrhl hlavičku, a pak na Tynana, který stál kousek od nich a z pistole v jeho ruce se ještě kouřilo. Když objímala Ashera, vystřelil na kopretinu, kterou stále svírala v prstech.
Z domu vyběhla Unity. „Co se tady děje? Slyšela jsem výstřel.“
Tynan se díval na Chris, a ta jeho zuřivý pohled opětovala, stále ještě objímajíc Ashera.
„Jen se zbavuju nějakého plevelu, madam,“ prohlásil a pak od ní odvrátil pohled.


Tím chceš říct, že si mě vezmeš?“ zeptal se s rozzářenýma očima.
„Ani náhodou,“ ozval se za nimi Tynanův hlas. „Okamžitě ji pusť, Prescotte, jinak ti ty pracky ustřelím.“
Chris se od Ashera odtáhla. „Co tady děláš? Měl bys spát.“
„Doufala jsi, že spím? Aby ses s ním mohla sejít za mými zády?“
„Tak moment, Tynane,“ ohradil se Ash. „Já mám plné právo udělat, cokoli si slečna Mathisonová bude přát. Tvým úkolem koneckonců bylo, abys mi pomohl ji získat. Ach Chris,“ vydechl, když si uvědomil, co to prozradil.
„To je v pořádku, já o tom věděla. Tynane, nemáš právo plést se do mých záležitostí. Teď bych chtěla, aby ses vrátil do…“
Nestihla větu dokončit, protože ji Ty popadl za paži a přitáhl ji k sobě. Chůze mu dělala problémy kvůli bolestem v noze, ale přesto dokázal Chris udržet. „Prescotte, jdi do tábora, zkontroluj Pilar a dohlédni na toho zlatokopa. Za chvíli přijdu.“
Asher se pokusil o odpor, ale stačil jediný Tynanův pohled, aby si to rozmyslel a obrátil se k odchodu.
„Okamžitě mě pusť!“ nařídila Chris a neúspěšně se mu snažila vytrhnout. „Nemáš žádné právo plést se mi do života. Navíc jsem měla dojem, že tě můj otec najal, abys mi pomohl zamilovat se do Ashera.“
„Ani nechci vědět, jak jsi tohle zjistila, ale to bylo předtím, než…“
„Ano? Před čím?“ Vzhlédla k němu a v očích jí blýskalo hněvem.
Přitáhl ji k sobě, opřel si její hlavu o rameno a pak ji políbil, jako by na tom závisel jeho život.
„Prosím, nedělej to, Ty,“ řekla ztrápeně. „Prosím, nech mě na pokoji.“ Snažila se ho odstrčit, ale držel ji pevně.
„Chris, nedokážu snést, že se tě dotýká. Prostě to nemůžu vydržet.“ Rukama jí klouzal po zádech, hladil ji, dotýkal se jejího krku a přejížděl jí prsty po ušních lalůčcích.
Podařilo se jí odtáhnout se natolik, aby mu mohla pohlédnout do tváře. „Ty to nedokážeš vydržet? Co ti dává právo mi v něčem bránit? Co ti dává právo se k tomu vůbec vyjadřovat? Udělala jsem kvůli tobě ze sebe naprostého blázna, jak jsi mi dal velmi přesvědčivě najevo, a teď tu stojíš a tvrdíš mi, že nesmím promluvit s mužem, který se mnou má naprosto počestné úmysly.“
„Já s tebou mám taky počestné úmysly. Od začátku jsem s tebou jednal upřímně a poctivě. A teď říkám, že jestli se tě Prescott ještě dotkne, tak ho zastřelím. Myslím, že nemůže být nic upřímnějšího.“
„No tohle!“ vyjekla a prudce se mu vytrhla. „To, co chceš ode mě ty, rozhodně není počestné. Jediné, co tě zajímá, je… abych…“ Byla ráda, že ve tmě není vidět, jak ve tváři zrudla.
„Co je na tom špatného? Posledně se nezdálo, že by ti to vadilo. Chris, já se s tebou nechci hádat. Ta noc byla moc příjemná, a navíc jsem od té doby neměl žádné ženy.“
Chris měla strach, že snad doopravdy praskne vztekem. „Tak ty jsi od té doby neměl žádné ženy? V množném čísle? A já tě snad mám litovat? A mám udělat to, co po mně chceš, jen proto, že jsi pronásledoval moje únosce a neměl čas…“
„Měl jsem čas,“ opáčil. „Jenom jsem nechtěl nic z toho, co se nabízelo.“
Chris se na okamžik zarazila. On snad opravdu chce, aby ho litovala? „Takže teď… bych podle tebe měla… To je opravdu jedna z nejnechutnějších věcí, jaké jsem kdy slyšela. Měl bys vědět, že mě Asher požádal, abych si ho vzala. Nechce se se mnou válet někde na seně, chce si mě vzít a strávit se mnou zbytek života.“
„Chce strávit zbytek života s penězi tvého otce.“
„A jaký je v tom případě mezi vámi rozdíl? On chce moje peníze a ty chceš moje tělo. Zdá se, že ani jeden z vás nechce mě. 



Abych nebyla nespravedlivá, musím dát kapinku méně než u Dědičky, protože u Dědičky jsem doslova nedutala. Tady byl děj takový pomalejší, nenáročný, ale taky hodně dobrý a emancipovaná, bojovná Chris se mi moc líbil a samozřejmě namakaný a drsný Tynan ještě víc.

Proto dávám čtyři hvězdičky:




Žádné komentáře:

Okomentovat