6. července 2013

Petr Bezruč: Slezské písně




Nejznámější básnická sbírka Petra Bezruče stále patří k vrcholům naší poezie a čtenáři se k ní vracejí.





Nejlepší básně


  • Maryčka Magdónová

  • Úspěch
  • Labutinka
  • Domaslovice
  • Plumlov II.
  • KOVKOP





Jelikož poezie se nedá nijak extra popsat a už vůbec nejde vyspat děj, vybrala jsem jen názvy básní, které se mi nejvíce líbily, plus tedy přidávám některé mé poznatky a názory na celou knihu. 








  1. Bezruč vypravěč v ich-formě
  2. Často se zmiňuje postava markýze Géra
  3. Kontrast bídy a právě markýze Géra
  4. V básni "Já" se oslovuje: "Bezruči Petře,..."
  5. Vzpomíná na dětství
  6. Jen výjimečně přímá řeč
  7. problematika "poněmčování a popolšťování" = obviňuje, že jsou polští!
  8. Sem tam zmínka antiky (letopočty, Thermopyly,...)

Zdroj obrázku: google.cz





Můj názor:
  1. Dobře se čte! (u mě asi jako jediná sbírka básní z té tuny poezie, co musíme číst!)
  2. Blízká tematika = Ostravska a okolí
  3. Dialekt
  4. Obrovský kontrast bohatství a chudoby
  5. Perfektní znalost celého Ostravska!









Žádné komentáře:

Okomentovat