13. července 2013

A. J. Molloy: Jmenuji se X / The Story of X

Láska, co spaluje. Touha, co ničí...


   Dvaadvacetiletá americká studentka Alex (pro přátele X) přijíždí do Neapole, kde chce získat pro svou práci podklady o italské mafii. Hned první večer se v luxusní kavárně setká s elegantním mužem, který jí naprosto učaruje.
     Marc Roscarrick - potomek šlechtického rodu - je přátelský, pohledný, inteligentní a neuvěřitelně přitažlivý. Kolem něj se však vznáší aura záhadnosti. Atraktivní muž v X probudí dosud nepoznanou touhu. Jeho tajemství je ale pro dívku šokující. 
     Vztah X s Marcem je možný pouze za jeho podmínek. Dokáže se X vzdát svých přání a podřídit se? Své touze, ohromující přitažlivosti a erotickým tajemstvím, která ji děsí a vzrušují zároveň?



POSTAVY:

  • Alexandra (Ixka) 
  • Markus (Mark)
  • kamarádka Jessica
  • sluha Giuseppe
  • Enzo Paselli


OBSAH:

     Takže něco málo k ději. Alex (omlouvám se, ale nedokážu jí říkat Ixka, je to strašná přezdívka. Trochu vtipné mi přišlo to, že pořád tvrdila, že jí tuhle přezdívku vymyslela Jessica, přitom samotná Jess ji tak oslovila jen několikrát, jinak jí říkala "Alex" nebo "kámoško". Autorka to s Ixkou nevydržela ani u Marka a i ten jí naštěstí! většinou říkal "Alexandro" nebo "Alex") přijíždí ke své kamarádce do Neapole - hlavního města italské mafie -, kde chce studovat mafii pro svou diplomovou práci. 
       Hned první večer sedí s Jess v restauraci a naproti ní sedí krásný muž, o kterém se dozví, že je samotný lord Markus. Každopádně muž celou dobu sedí a nevšímá si jich, nakonec jim zaplatí útratu a záhadně zmizí.
       Druhý den se Alex rozhodne, že zajde k němu do paláce, aby s ním udělala rozhovor pro svoji diplomku a zároveň, aby se s ním seznámila. Když nadhodí to, že za ně zaplatil, setře její sebevědomí tím, že to zaplatil kvůli Jess, která se mu líbí.
       Každopádně při dalším setkání se Mark přizná, že se mu Alex vyspí a začne jejich léto plné sexu, orgií, lásky, cestování po Itálii a především zasvěcení Alex do obřadu mystérií, které má 5 fází a které musí projít, aby mohla být s Markem. 
      Víc k ději prozrazovat nebudu, připravila bych Vás o překvapení na konci, které bohužel ani tak není překvapení, jaké by mohlo být.

MŮJ NÁZOR:

  1. Takže bohužel musím říct, že kniha byla velkým zklamáním. Hodně jsem se na ni těšila, protože obsah mě upoutal, ale ani pořádně nevím, co napsat. Bude to bohužel asi hodně kritiky. Každopádně předem upozorňuji, že pro těm, kteří nečetli Fifty Shades, se kniha bude určitě líbit.
  2. Tak zaprvé mě trochu zklamala česká korekce. Netuším, jestli jeli podle originálu, nebo jen udělali lepší česká souvětí, ale v první půlce knihy se neustále opakovala slova - nejvíce tedy spojka a - , což už bylo po několika stránkách trochu protivné.
  3. Je zjevná motivace z Fifty Shades. Proti tomu nic nemám! Je mi jasné, že každý přečtená kniha nás ovlivní, ale tady je to bohužel spíše ke škodě, protože to prostě nevytáhlo kvality Fifty Shades (tak jako FS vytáhlo z Twilight série), ale spíše ty zbytečnosti, které ačkoli se to nezdá, nakonec nebyli hlavní motivy.
  4. Řekla bych, že v první půlce knihy se autorka dobře rozjela. Příběh byl super, ačkoli mi vadily zbytečné popisy italských památek, ale jelikož byla Alex historička, chápu, proč se na ně tolik zaměřovala. Každopádně od půlky už to šlo z kopce a příběh byl jakoby "nedotažený". Konec strašně náhlý a opravdu se omlouvám, ale strašně směšný. Jedno znásilnění Markovi nevadilo, ale 3 znásilňování už bylo v pohodě, protože je to vysvobodilo? Jako opravdu trochu směšné, čekala jsem něco víc, protože přece jenom pravá italská mafie nabízí hodně možností se na ní tak říkajíc vyřádit (pro autorku).
  5. Což mě přivádí k další věci. Jako nakonec nejvyšší boss mafie změkne při pohledu na zamilovaný páreček? Really? :/
  6. Co mi hodně vadilo bylo neustále podsouvání módních značek. Ano! Vidíme, že má autorka přehled, ale opravdu to musí být v každé kapitole? A co víc: hlavní hrdinka se stydí za vlastní maminku, jenom proto, že není ve značkovém? :(
  7. Pak jsem našla několik nesrovnalostí, které bohužel měla objevit autorčina korektura: (např: zmínka, že maminka se v hotelu okoupala a s ještě vlhkými vlasy už šla s Alex ven a následně zmínka, že je před Markem rozcuchaný z letadla. Nebo ještě drobnost, že Alex jde vidět její depilovaný trojúhelník a následně, že má kalhotky).
  8. Líbila se mi snaha autorky naznačit i jiné autorky, jak to v poslední době můžeme vidět hodně často (hlavně Twilight). Ale opět špatným způsobem. Zmíní, že má šaty jako z db Jane Austenová, pro natvrdlé o stránku dál naznačí, že Mark vypadá jako Darcy a asi pro úplné pitomce o stránku dál dodá, že vypadá jako Elizabeth Bennetová z Pýchy a Předsudku.
  9. Celkově: začátek a rozjezd dobrý, hodně dobrý nápad, pěkná prokreslenost psychologie Alexandry (Marka jsem bohužel nepochopila až do konce), což ale od poloviny začly narušovat strašně dlouhé a nudné popisy památek, ulic a prostě zbytečností. Musím autorce přiznat, že opravdu dobře umí rozepsat erotické scény, ačkoli mohly být kapičku delší, přece jenom se jedná o erotický román! Každopádně za tohle má rozhodně plus. Konec bohužel totálně, ale totálně zkažený, opravdu až směšný
  10. Přišlo mi to jako slátanina Fifty Shades, Harlekýnu a knihy pro náctileté studentky. Což mám každou skupinu ráda, ale hezky zvlášť, protože takhle jsem od toho prostě čekala trochu víc.
  11. Nemůžu ale knize upřít to, že chvilkama jsem byla opravdu napnutá, ale to spíše ve scénách mezi Alex a Markem, než že by mě nějak vyděsila mafie, která tu vážně vůbec neměla prostor, kromě rozsáhlé teorie k diplomce.
  12. Za což ale dávám Fragmentu velké plus, je přebal knihy. Už dlouho jsem neviděla tak zajímavý a první pohled poutající přebal! :) Přidávám i jiné přebaly a všichni musí uznat, že my rozhodně vedeme! :)
  13. Takže už jsem snad zmínila vše, a proto dávám 2 hvězdičky.




Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat