22. ledna 2013

Otomar Dvořák: Meč pro královnu

Meč pro královnu - Hra Žofie Bavorské o českou korunu i čest

Autor: Otomar Dvořák
Počet stran: 280
Nakladatel: Alpress
Obsah:
Po smrti krále Václava IV. se nástupcem stane císař Zikmund. Ten však bojuje s Turky, a tak vladařkou ustanoví královnu vdovu – Žofii. V Čechách to vře, husitské hnutí sílí, to se nelíbí ani církvi, ani samotnému Zikmundovi. Pomoci má Čeněk z Vanterberka, jenže mezi ním a královnou vzplane vášnivá láska. Žofie hraje vabank o českou zemi i o svou čest.








Po dlouhé době se hlásím uprostřed zkouškového. Dnes bych vás chtěla upozornit na knížku Meč pro královnu od Otomara Dvořáka.
Jedná se o historický román založený na pravdivých událostech, ale samozřejmě že také na nějaké fikci.
Román je psán v ich-formě z pohledu samotné královny Žofie. Kdo se moc neorientuje v historii, jedná se o vdovu Žofii po Václavovi IV. (tj. synem Karla IV.). Kniha je psána dosti subjektivně z jejího pohledu, považuje se za českou patriotku, ale tak nějak vzhledem k historii mi to k ní nesedí. Každopádně to nekritizuji, to nemůžeme dnes vědět.
Jedná se tedy o dobu husitskou a nástup Zikmunda Lucemburského (mladší bratr) na český trůn.
Objevuje se také Čeněk, do kterého se Žofie zamilovala po Václavově smrti. Následně je donucena uprchnout z Prahy společně se Zikmundem a zůstává na jeho dvoře...

Styl autora se mi líbil. Vynechal zbytečné popisování přírody a ostatních věcí, což se mi líbí. Rozhodně má autor velký přehled o historických faktech, což také velmi oceňuji.

Kniha začíná okamžikem, kdy stará Žofie leží nemocná na lůžku, objevuje se Čeněk a Žofie začíná vzpomínat na minulost...

Hodnocení:

Trochu mě odrazuje vyloženě kladná stránka Žofie. Možná to bude tím, že studuji historii a až taková kladnost mi k ní nesedí. Každopádně má i klady, které jsem napsala výše, proto dávám:




Za recenzní výtisk děkuji Alpressu... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat